‌عشقتان را از دست داده‌اید و دوباره می‌خواهید او را به رابطه برگردانید. در این مدت زمانی که تنها بودید پیش خودتان فکر کردید که شاید اگر تکنیک‌های برقراری ارتباط با او را بلد بودم حتما نگهش می‌داشتم. او حتما در کنار من احساس خوبی نداشته که رهایم کرده است. پس من باید دوباره شانسم را امتحان کنم و برای بازگرداندن او تلاش کنم. اینکه شما برای دوباره بودن در کنار عشقتان انقدر مصمم و با انگیزه هستید بسیار قابل‌تحسین است؛ اما یادتان باشد که این بار اگر راه را اشتباه بروید شانس خود را برای بازگشت او بسیار کم می‌کنید. پس حواستان باشد که آهسته و پیوسته قدم بردارید و عجله نکنید. در این مقاله ما گام به گام همراه شما هستیم تا نکات و اصول بازگرداندن عشقتان را به شما آموزش دهیم.

ده مرحله برای برگرداندن معشوق 


  1. از عشق سابقتان قدری فاصله بگیرید و به او فرصت و فضا بدهید.
  2. ظاهر و روحیه‌تان را بهبود بدهید.
  3. سعی کنید از طریق علائق مشترکتان دوباره با هم ارتباط برقرار کنید.
  4. سعی کنید تغییر کنید و به انسان بهتری تبدیل شوید.
  5. مشکلات رابطه‌تان را بشناسید.
  6. روی خودتان تمرکز کنید.
  7. صبر و پشتکار داشته باشید.
  8. راه‌های برقراری ارتباط موثر را یاد بگیرید.
  9. سوءتفاهم‌ها را حل کنید.
  10. با یکدیگر معاشرت کنید.

مراحل فوق نه تنها به شما کمک می‌کند تا عشق از دست رفته‌تان یا عشقی را که در حال از دست دادنش هستید، به رابطه برگردانید، بلکه باعث می‌شود تا متوجه شوید که آیا این رابطه اصولاً برایتان مناسب است یا خیر. در ادامه این ده مرحله موثر و کاربردی را برای بازگرداندن عشق سابقتان توضیح می‌دهیم.

مرحله 1: چرا باید قدری از شریک عاطفی‌تان فاصله بگیرید و به او زمان بدهید؟ 

فاصله گرفتن از یکدیگر در یک رابطه عاشقانه یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک زوج عاشق رخ دهد. اما وقتی رابطه‌تان شکست خورده یا در آستانه فروپاشی است، فاصله گرفتن از هم و فضا دادن به یکدیگر نخستین گام برای برگشتن به عشق است. اگر رابطه‌تان به پایان رسیده است، احتمالاً دیگر با هم در تماس نیستید. این قطع ارتباط را یک مرحله پیش‌تر ببرید و برای مدتی هیچ تلاشی برای نزدیک شدن به هم نکنید.

 دلایل ضروت فاصله گرفتن از عشق سابق

  • در این مدت می‌توانید به رابطه‌تان فکر کنید و تمام خصوصیات بدی را که منجر به شکست رابطه‌تان شده است، پیدا کنید.
  • در این مدت می‌توانید بررسی کنید که آیا امکان حل مشکلات فوق و اصلاح رابطه‌تان وجود دارد یا خیر.
  • به این ترتیب عشق سابقتان فرصت پیدا می‌کند تا دلش برای تمام خصوصیاتی که باعث شده بود عاشقتان شود، تنگ شود. از این گذشته در این زمان دوری به تدریج شروع کرده‌اید تا خودتان را به انسان بهتری تبدیل کنید.

مرحله دوم: چرا بهبود ظاهر و روحیه برای ترمیم رابطهتان مهم است؟

چرا بهبود ظاهر و روحیه برای ترمیم رابطهتان مهم است

شاید فکر کنید که فاصله گرفتن از عشق سابقتان و زمان دادن به او کار سختی نیست، اما واقعیت این است که دور شدن از کسی که او را از صمیم قلب دوست داشته‌اید، معمولاً بسیار دشوار است. دوری از معشوق استرس و اضطراب شدیدی را به همراه دارد. در این بین اگر به خودتان برسید، می‌توانید حواستان را پرت کنید و استرس و اضطرابتان را به احساسات مثبتی تبدیل کنید.

برای شادتر و بهتر شدن چکار میتوانید بکنید؟

  • ورزش کنید. ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود.
  • از نور خورشید نهایت استفاده را ببرید.
  • از ته دل بخندید.
  تست شخصیت شناسی MBTI (آزمون 16 تیپ شخصیتی مایرز-بریگز)

هنگام انجام دادن این فعالیت‌ها می‌توانید نگرش مثبت‌تری را نسبت به زندگی در خودتان ایجاد کنید. شما می‌خواهید خودتان را به انسان بهتری تبدیل کنید، حتی اگر فردی که می‌خواهید او را به رابطه برگردانید، عاشق همان انسان قبلی شده باشد، مطمئن باشید که وقتی تلاش کنید ظاهر و روحیه بهتری پیدا کنید، او هم شکایتی نخواهد داشت.

مرحله سوم: با تکیه بر علائق مشترکتان سعی کنید دوباره به رابطه برگردید

مرحله سوم مرحله‌ای نیست که آن را دست‌کم بگیرید. از عشق سابقتان فاصله گرفته‌اید و خودتان را به انسان بهتر و دوست‌داشتنی‌تری تبدیل کرده‌اید، اما اکنون باید این احتمال را قبول کنید که ممکن است عشق سابقتان شما را فراموش کرده باشد و بخواهد زندگی جدیدی را برای خودش خلق کند. به همین دلیل است که مرحله سوم، بسیار مهم است و باید نهایت تلاشتان را برای برقراری ارتباط دوباره به کار ببندید.

قبل از تلاش برای برقراری ارتباط دوباره با عشق سابق چقدر باید صبر کنید؟

قبل از تلاش برای برقراری ارتباط دوباره با عشق سابق چقدر باید صبر کنید؟

نمی‌خواهیم زمان مشخصی را برای دوران انتظار تعیین کنیم، اما بهتر است حداقل یک ماه یا تا زمان دیدن تغییرات قابل توجه صبر کنید. برقراری ارتباط دوباره هرگز نباید با تکیه به جمله “دلم خیلی برات تنگ شده بود” انجام شود. ابراز دلتنگی در چنین زمانی نه تنها تمام تلاش‌هایتان در مرحله اول و دوم را به باد می‌دهد، باعث می‌شود که عشق سابقتان در لاک دفاعی فرو برود. توصیه می‌کنیم که این مرحله را با یک سوال خنثی شروع کنید: “این مدت چیکارا کردی؟” در این لحظه یا جواب عشق سابقتان راه را برای گفتگوهای بیشتر و ارتباط دوباره باز می‌کند یا عکس‌العملش به شما می‌فهماند که رابطه‌تان واقعاً به پایان رسیده است. اگر خوش‌شانس باشید، و عشق سابقتان متوجه شده باشد که بدون شما نمی‌تواند آنقدر که فکر می‌کرد، خوشبخت و سعادتمند باشد، در نهایت در صلح و صفا کنار یکدیگر می‌نشینید و درباره روش‌های بهبود رابطه‌تان با هم گفتگو می‌کنید.

مرحله چهارم: برای بهبود رابطهتان تلاش کنید

کمال واژه‌ای است که به درستی از آن استفاده نشده و به خوبی درک نشده است. قرار نیست که به یک انسان کامل و بی‌نقص تبدیل شوید، اما می‌توانید تلاش کنید تا به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید. البته باید به شما هشدار بدهیم که مراقب باشید خودتان را با فکر رسیدن به کمال از پا نیندازید. باید برای پابرجا ماندن رابطه‌تان آهسته و پیوسته به تلاش‌هایتان ادامه بدهید. از یاد نبرید که نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود. البته این تلاش‌ها نباید جنبه اجبار داشته باشد، هر زمان که احساس کردید، این فرآیند بهبود برایتان جنبه اجبار پیدا کرده است، باید به رابطه‌تان فکر کنید و به یاد بیاورید که برای برگرداندن عشقتان باید صبر و پشتکار داشته باشید.

مرحله پنجم: مشکلات رابطهتان را بشناسید

شناخت مشکلات رابطه و آنچه منجر به شکست عشقی شده است، کمک می‌کند تا برنامه مناسبی را برای برگرداندن عشق سابقتان طراحی کنید. اگر مشکلات رابطه‌تان را نشناسید و آنها را حل نکنید، مطمئن باشید که حتی اگر به رابطه برگردید، سرو کله همین مشکلات دوباره در زندگیتان پیدا خواهد شد. بنابراین اگر انحصارطلبی شما باعث فراری دادن او شده است، باید ببینید که آیا می‌توانید این خصوصیت را تغییر بدهید یا خیر. اگر به دروغ به عشقتان بگویید که می‌خواهید خودتان را تغییر بدهید، اما واقعاً قصد تغییر نداشته باشید، مطمئن باشید که رابطه‌تان را دیر یا زود دوباره به نابودی خواهید کشاند. قبل از آن که هیجان‌زده و ناامید مرتکب رفتارهای تکانشی بشوید و نسنجیده برای برگرداندن عشقتان اقدام کنید، با خودتان صادق باشید و خواسته قلبیتان را کشف کنید. نقص‌ها و اشتباهات خود را پیدا کنید، خودتان و عشق سابقتان را ببخشید و آهسته و پیوسته به سمت یک زندگی جدید و بهتر قدم بردارید. از خودتان بپرسید که آیا واقعاً می‌خواهید عشق سابقتان را به رابطه برگردانید و دوباره همان رابطه را تجربه کنید یا خیر. با خودتان صادق باشید، می‌خواهید عشق سابقتان را به رابطه برگردانید، چون واقعاً او را دوست دارید یا این که چون از تنهایی می‌ترسید، می‌خواهید او را در کنارتان داشته باشید.

  کهن‌الگوی آفرودیت چیست؟ (شخصیت شناسی کهن‌الگوی آفرودیت)

مرحله ششم: روی خودتان تمرکز کنید

روی خودتان تمرکز کنید

به جای این که خودتان را در دریای غم و اندوه غرق کنید و کلافه و سردرگم زندگیتان را هدر بدهید، روی خودتان تمرکز کنید. هیچ دختر یا پسری یک عاشق ملتمس و نالان نمی‌خواهد. قوی و خونسرد باشید، با دوستان و خانواده‌تان معاشرت کنید و از زندگیتان لذت ببرید. جان کلام آن که سر خودتان را به روش مثبتی گرم کنید. البته منظورمان این نیست که مانند یک آدم ازخودراضی عمل کنید یا رفتار بی‌ادبانه‌ای را با عشق سابقتان در پیش بگیرید، هر بار که عشق قدیمیتان را می‌بینید، مودب و دوستانه  با او رفتار کنید. هر کاری را که دوست داشتید، در زمان رابطه‌تان انجام بدهید و به هر دلیل نمی‌توانستید، اکنون انجام بدهید. با اعتماد به نفس بیشتر رفتار کنید. سفرهای یک‌نفره‌ای را برای خودتان برنامه‌ریزی کنید، سرگرمی‌هایتان را دنبال کنید، در باشگاه یا کلاس مورد علاقه‌تان ثبت نام کنید و برنامه‌ای را برای بهبود روحیه‌تان و فراموشی شکست عشقی طراحی کنید. به این ترتیب دوباره احساس جوانی و شادابی می‌کنید و مسائل زندگیتان را بهتر درک می‌کنید. با دوستانی که به خاطر رابطه‌تان کنار گذاشته بودید، بیشتر معاشرت کنید.

مرحله هفتم: برای برگرداندن عشقتان صبر و پشتکار داشته باشید

صبر کلید موفقیت در برگرداندن معشوق است. چرا؟ از یاد نبرید که هیچ چیز راحت یا سریع به دست نمی‌آید، مگر آن که در قرعه‌کشی برنده شوید.  درهر حال پشتکار داشتن هم رمز عاشق ماندن است. نمی‌توانید تسلیم شوید. باید به عشق سابقتان اثبات کنید که شما نیمه گمشده‌اش هستید و او از اول اشتباه کرده که شما را رها کرده است. هیچ رابطه‌ای یک‌شبه یا حتی یک هفته‌ای ترمیم نمی‌شود. ممکن است یک سال طول بکشد تا بتوانید دوباره به رابطه‌تان سرو سامان بدهید. درهر حال اگر حاضرید تمام این سختی‌ها را به جان بخرید و این راه طولانی را طی کنید، حتماً علاقه زیادی به مقصد دارید.

مرحله هشتم: ارتباط موثری را بعد از دوران ممنوعیت تماس برقرار کنید

تماستان را با هم حفظ کنید و یک یا دو بار با هم چت کنید. گاهی اوقات ناز کنید و وانمود کنید علاقه‌ای به رابطه ندارید، تا عشق سابقتان متوجه شود که چقدر در زندگیش به شما نیاز دارد. البته منظورمان این نیست که با بهترین دوستش قرار بگذارید تا حسادتش را تحریک کنید، فقط زندگیتان را بکنید و خونسردی و آرامشتان را حفظ کنید. هر از گاه با او تماس بگیرید یا برایش پیام بفرستید و به او نشان بدهید که هنوز، حتی بعد از جدایی برایش ارزش قائلید. البته مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید؛ مسلماً نمی‌خواهید که نیازمند و ناامید به نظر برسید.

  تست شخصیت شناسی MBTI (آزمون 16 تیپ شخصیتی مایرز-بریگز)

مرحله نهم: سوءتفاهمها را حل کنید

سوءتفاهم ها را حل کنید

اگر بعد از یک جرو بحث آتشین یا دعوای تمام عیار از هم جدا شده‌اید و هنوز هم احساس می‌کنید که حرف‌هایی برای زدن دارید، جلو بروید و حرف‌هایتان را با آرامش مطرح کنید. همچنین به عشقتان فرصت بدهید تا او هم حرف‌ها و افکارش را بیان کند. اما این بار با هم بحث نکنید! مسلماً نمی‌خواهید که اوضاع خرابتر از این بشود، پس یکدیگر را سرزنش نکنید. به عشقتان بفهمانید که هنوز دوستش دارید و برایتان مهم است. کاری کنید که باور کند می‌توانید مشکلاتتان را با همفکری هم حل کنید. آهسته پیش بروید و انتظار نداشته باشید که او با آغوش باز از شما استقبال کند. گام به گام پیش بروید و از هر موضوعی که ممکن است به آتش بحث و دعوا دامن بزند، دوری کنید.

مرحله دهم: با یکدیگر معاشرت کنید

بعد از آن که دوباره با هم ارتباط برقرار کردید، می‌توانید با هم قرار بگذارید. البته دختر خانم‌ها باید صبر کنند تا عشقشان برای قرار گذشتن پیشقدم شود. درهر حال اگر طرف مقابل درخواستتان را قبول کرد، در واقع چراغ سبزی به شما نشان داده است تا قدم پیش بگذارید و رابطه از دست رفته را دوباره زنده کنید. البته مراقب باشید که عجله نکنید و گام به گام پیش بروید. گفته‌ها و حرف‌هایتان باید از خواسته قلبیتان ریشه بگیرد. وقتی فکر کردید که زمان مناسب فرارسیده است، معشوقتان را به یک قرار عاشقانه دعوت کنید و امیدوار باشید که بهترین‌ها برایتان اتفاق بیفتد.

وقتی خودتان و مشکلات رابطه‌تان را بشناسید، برگرداندن معشوق برایتان آسان‌تر می‌شود. از یاد نبرید که عجله و بی‌طاقتی دشمنتان است، بنابراین هرچند از دست دادن عشق سخت است، اما لازم است که سوالات چالش‌برانگیز و صادقانه‌ای از خودتان بپرسید، درباره این سوالات فکر کنید و سپس سنجیده و عاقلانه به عشقتان نزدیک شوید. صبر و پشتکار رمز موفقیت در برگرداندن عشق است. بنابراین اگر عزم‌تان را برای برگشت به رابطه جزم کرده‌اید، باید اعتماد از دست رفته را دوباره جلب کنید و آتش مهر و محبتی را که روزگاری بینتان بود، دوباره شعله‌ور کنید.

 

اگر از عشقتان جدا شده‌اید و تصمیم گرفته‌اید تا او را دوباره به رابطه برگردانید باید حواستان را جمع کنید تا اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکنید. چراکه این بار اگر درست اقدام نکنید شاید احتمال بازگشتش را بسیار کم کنید. اگرچه همه چیز در یک رابطه دو طرفه است اما تاکید ما این است که شما به عنوان یک بخش از رابطه نقش خود را به درستی ایفا کنید. از برقراری تماس‌های مکرر اکیدا خودداری کنید. شاه کلید بازگرداندن عشق ممنوعیت تماس است. پس تا زمانیکه همه چیز به ثبات نسبی برسد دست نگه دارید. به اختلافاتی که با یکدیگر داشتید فکر کنید و سعی کنید آن‌ها را برطرف کنید. به عشقتان نشان دهید که دیگر آدم سابق نیستید و تغیرات مثبت کرده‌اید. سعی کنید به علائق مشترکتان فکر کنید و برای برقرای تماس بعد از دوره ممنوعیت از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا درست شدن اوضاع کمی صبوری به خرج دهید و از انجام رفتارهای تکانشی مانند فرستادن هدیه و واسطه و … خودداری کنید چون با این کار به شدت شانس خود را برای بازگشت کم می‌کنید. در عوض سعی کنید مهارت‌های زندگی خود را در این دوران از طریق خواندن کتاب و یا شرکت در کارگاه افزایش دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس