امروزه مصاحبه‌ها و سنجش‌های مدرسه کابوس همه مادرها هستند. کودکان ممکن است واقعاً خوب عمل کنند، اما باز هم رد می‌شوند، زیرا مدارس دارای معیارهای مختلفی هستند که بر اساس آن‌ها، اولویت پذیرش را تعیین می‌کنند.

سنجش مجدد برای کودکانی است که نتیجه سنجش اول آنها قابل قبول نیست ولی دو هفته به کودک فرصت داده میشود و دوباره سنجش ورود به مدرسه انجام میشود، در این دو هفته خانواده فرصت دارند تا کودک را برای سنجش مجدد آماده کنند.

چرا فرزند من سنجش را قبول نشد؟


اول از همه، شما باید بدانید که به احتمال زیاد فرزند شما مصاحبه را به خوبی انجام داده است. تقصیر او نیست که قبول نشده. از طرف دیگر، ممکن است فرزند شما آنقدر وحشت کند که گریه و فریاد راه بیندازد از ورود به اتاق مصاحبه امتناع کند. شما باید این را در نظر بگیرید که فرزند شما سعی خود را کرده است و در هر صورت مستحق حمایت شما است.

چگونه می‌توان کودکی را که در سنجش مدرسه عملکرد خوبی نداشته ، مدیریت کرد


هرگز سرزنش نکنید. در عوض احساسات او را هدایت کنید

اگر کودک گریه کند و فریاد بزند و از صحبت با مصاحبه کنندگان امتناع کند، به این دلیل است که او می‌ترسد یا به شدت عصبی و ناراحت است. تصور کنید چند غریبه شما را از والدین خود جدا می‌کنند و به جایی می‌برند که از شما سؤال بپرسند. این برای هر کسی ناراحت کننده است، تصور کنید که برای یک بچه کوچک چگونه خواهد بود. احساسات آن‌ها را بپذیرید و تایید کنید. سعی کنید به آن‌ها کمک کنید تا احساسات خود را با کلمات بیان کنند. عصبانی نشوید و آن‌ها را سرزنش کنید. ما کاملاً درک می‌کنیم که این وضعیت شما را به وحشت می‌اندازد، اما اشکالی ندارد. دنیا به آخر نرسیده است!

گوش بدهید، دلیل بیاورید، و تمرین کنید

پس از سنجش به فرزندانتان گوش دهید و احساسات آن‌ها را درک کنید. اگر آن‌ها می ترسند یا مضطرب هستند، توضیح دهید که این احساسات آن‌ها  طبیعی است اما سنجش کاری است که باید انجام دهند، زیرا اکنون بزرگ‌تر شده‌اند. شما می‌توانید بازی نقش آفرینی را پیشنهاد کنید. به این صورت که یک بار شما نقش مصاحبه کننده‌ها را بازی کنید و یک بار این نقش را به فرزندتان بدهید.

  اصول مراقبت و رفتار با کودک بیش فعال (ADHD) چگونه است؟

یک هدیه خوب بدون قید و شرط کمک خواهد کرد!

به فرزند خود قول دهید که بلافاصله بعد از سنجش بعدی یک هدیه به او می‌دهید اما آن را به نحوه عملکرد او پیوند ندهید. هدیه دادن یک رفتار حمایتی زیباست، بدون اینکه مهم باشد کودک شما چه کاری انجام داده است. زیرا اگر با قید و شرط باشد، باعث افزایش اضطراب او می‌شود و ممکن است تأثیر منفی بر عملکرد او در روز مصاحبه داشته باشد. درعوض، تأیید كنید كه حق دارد استرس داشته باشد اما این توانایی را دارد كه نحوه واكنش خود را كنترل كند. و برای شما مهم نیست كه چه اتفاقی می‌افتد. در هر صورت از او حمایت می‌كنید.

آمادگی برای سنجش مجدد


آمادگی برای سنجش مجدد

اگر کودک شما در سنجش ورود به مدرسه نتایج خوبی نداشته باید در سنجش مجدد شرکت کند. شما دو هفته فرصت خواهید داشت تا کودک خود را برای سنجش مجدد آماده کنید.

انتظار می‌رود این سنجش به مسائلی بپردازد که مربوط به برنامه اصلی آن باشد. از آنجایی که فرزند شما اولین قدم خود را در دنیای واقعی برداشته است، به والدین توصیه می‌شود که دوره یادگیری را برای فرزندشان به یک دوره آسان تبدیل کنند. برای مثال:

  • بهترین راه برای آماده سازی کودک از طریق ایجاد موقعیت‌ها است. ذهن کودک شبیه اسفنجی است که می‌تواند هر چیزی را که با او ارائه می‌شود جذب کند.
  • قبل از مصاحبه، او را با در نظر گرفتن یک سری فعالیت‌های خاص، به دقت آماده کنید.
  • حدود 15 دقیقه زمان بگیرید. در این مدت فرزند شما باید یک سری فعالیت‌های خاص را انجام دهد، اما کاملا گرم و دوستانه.
  • به کودک خود کمک کنید تا بفهمد که این یک نمایش یا سرگرمی نیست بلکه از آن‌ها انتظار می‌رود به آن گوش دهد، مهارت‌های خود را نشان دهد، و دستورالعمل‌ها را دنبال کند.
  • با یک مکالمه ساده شروع کنید و به تدریج زمان فعالیت را تا نیم ساعت اضافه کنید و مهارت‌های شفاهی و کتبی را در آن بگنجانید.
  • همچنین می‌توانید به کودک خود کمک کنید که بیلبوردها ( رنگ‌ها و حروف الفبایی که در آن‌ها وجود دارد)، پلاک‌های وسایل نقلیه، کلمات خاصی که بر روی کتاب‌ها، روزنامه‌ها یا صفحه نمایش مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نوشته شده است را بخوانند و از این طریق روند یادگیری را شروع کنید.
  قرص ریتالین: نحوه مصرف و عوارض احتمالی آن

روی مهارت‌های ارتباطی و اعتماد به نفس کودک خود کار کنید

سنجش مجدد مدرسه

بیایید به اینکه چگونه می‌توانید روی مهارت‌های ارتباطی و اعتماد به نفس کودکتان کار کنید، نگاهی بیندازیم.

  • یک ایده ساده این است که کودک یک مجله یا یک گزارش از یک رویداد خاص، یک ساعت یا یک روز کامل را ترسیم کند.
  • آن‌ها را تشویق کنید از حروف، اعداد، اشکال، و تصاویر برای توصیف یک عملکرد یا رویداد استفاده کنند. پیشنهادات دوستانه را فقط در صورت لزوم و پس از اتمام کار پیشنهاد دهید.
  • وقتی کلمه‌ای را می‌گویند از آن‌ها بخواهید آن را هجی کنند و به یاد داشته باشید که عملکرد خوب آن‌ها را تشویق کنید. اگر فرزند شما نیاز به تمرین بیشتر دارد، آرام و دلگرم کننده باشید.
  • پرسیدن سؤالات متداول توانایی‌های ارتباطی را تقویت می‌کند زیرا فرصتی برای تفکر و پاسخ ایجاد می‌شود. همچنین این کار مهارت‌های حل مسئله را تقویت می‌کند.
  • مهمترین نکته‌ای که والدین باید به آن توجه کنند این است که هنگام آماده کردن فرزندشان برای مصاحبه باید بسیار صبور باشند و در نهایت کودک را از مصاحبه و عصبی شدن خود نترسانند.

از این طریق می‌توانید فرزند خود را برای مرحله مهم زندگی آکادمیک خود آماده کنید.

درسنجش مجدد از چه نکاتی سوال می‌شود؟


درسنجش مجدد از چه نکاتی سوال میشود

مهمترین جنبه سنجش مهد کودک یا پیش دبستانی، توانایی کودک در درک و پیروی از دستورالعمل‌های ساده است. این مصاحبه توانایی تفکر جانبی کودک را به همراه روش پاسخ دادن او به مشکلات و سطح اطمینان وی بررسی می‌کند. والدین باید درک کنند که این‌ها ویژگی‌های رفتاری هستند و نه بخش موقت و کوتاهی از زندگی. همانطور که کودک را آماده می‌کنید که روی مهارت‌های تعاملی خود کار کند، به او یاد بدهید که در موقعیت‌های مختلف آرام باشد. به او در نحوه بیان و پاسخ‌های خود به ترس‌ها و نگرانی‌هایش کمک کنید. زمانی که بتواند با این احساسات خود به طور موثر برخورد کند، صبر و اعتماد به نفس او به طور خودکار بالا می رود.

  درمان گودی کمر با ورزش (توانبخشی در درمان گودی کمر)

درک دستورالعمل‌های ساده

  • مهمترین جنبه سنجش، بررسی توانایی کودک در درک و پیروی از دستورالعمل‌های ساده است.
  • معلمان توانایی تفکر جانبی کودک را همراه با روش پاسخ به مشکلات و سطح اعتماد به نفس او بررسی می‌کنند.

پاسخ و ارتباطات

  • در طول مصاحبه، معلم اغلب سؤالی را از گروهی از كودكان می‌پرسد تا ببیند چه كسی پاسخ خواهد داد. بعضی از بچه‌ها ساکت خواهند بود، در حالی که برخی دیگر بسیار هیجان‌زده می‌شوند تا به سوال جواب بدهند.
  • کودکان در بعضی موارد درباره اعضای خانواده خود، جایی که زندگی می‌کنند، زمان تولدشان، و معما یا فعالیتی که انجام می‌دهند صحبت می‌کنند.
  • کودکان را تشویق می‌کنند تا از طریق درگیر شدن در داستان‌ها، تصاویر و یادگیری مبتنی بر موضوع، اعتماد به نفس، تسلط و مهارت بهتر صحبت کردن و برقراری ارتباط را یاد بگیرند و این مهارت‌ها را به خارج از کلاس ببرند.

رنگ‌ها، اعداد، حروف و اشکال

سنجش پیش دبستانی

  • از کودکان انتظار می‌رود بتوانند اشکال اصلی مانند مستطیل، مربع، مثلث و دایره را تشخیص دهند و بکشند.
  • آن‌ها همچنین ممکن است با اعداد و تشخیص حروف آزمایش شوند. با اینکه از ان‌ها نمی‌خواهند چیزی را بنویسند، اما از آن‌ها انتظار می‌رود که بتوانند نام خود را بنویسند و یا هجی کنند.

کشیدن و گفتن

  • یکی دیگر از فعالیت‌های رایج سنجش این است که بچه‌ها نقاشی بکشند و در مورد آنچه کشیده‌اند، صحبت کنند. هدف از این تمرین سنجش میزان توانایی کودک در نقاشی کشیدن نیست، بلکه ارزیابی میزان مفاهیم و توصیف آن‌ها است.
  • همچنین ممکن است به کودکان تصویری را نشان دهند و از آن‌ها بخواهند که تصویر را توصیف کنند.

به یاد آوردن جزئیات داستان

  • غالبا در طی مصاحبه، یک معلم داستانی را می‌خواند و سپس درباره آن داستان از کودکان سوال می‌پرسد. سؤالاتی از قبیل “چه کسی در داستان بود؟” ، “چه اتفاقی در داستان افتاد؟” ، “چه وقت این اتفاق افتاد؟” ، “آیا شما داستان را دوست دارید و چرا؟” و غیره.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس