کار درمانگران و دستیاران کاردرمانی با بیمارانی کار می‌کنند که پس از آسیب دیدگی تأثیرات عاطفی، اجتماعی و فیزیولوژیکی را تجربه می‌کنند. با این حال، بسیاری از کار درمانگران و دستیاران کاردرمانی با افرادی که دارای بیماری‌های روانی و اختلالات رشد و شناخت هستند نیز کار می‌کنند.

کاردرمانی ذهنی می‌تواند به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری روانی یا اختلالات رشد بسیار سودمند باشد، زیرا می‌تواند به آن‌ها در بهبود تعاملات اجتماعی، رفتار و عملکرد علمی آنها کمک کند.

کلینیک کاردرمانی ذهنی غرب تهران

مرکز توانبخشی روشا با هدف ارتقاء سطح توانمندی افراد بر آن است که با بهره گیری از دانش، تجربه و خرد جمعی و برخورداری از تجهیزات توانبخشی و آموزشی، خدمات خود را در حیطه ذهنی  به کودکان و بزرگسالان ارائه نماید. در راستای تحقق کارکرد تیمی و یکپارچگی، در حیطه توانبخشی کلیه مراجعین در ابتدای پذیرش، مورد معاینه دقیق قرار می‌گیرند. پس از تکمیل پرونده، با توجه به نتایج ارزیابی و در نظر گرفتن شرایط کودک و والدین، برنامه درمانی دقیق و علمی برای بهبود وضعیت کودک پیشنهاد می‌گردد، که پس از انجام مشاوره‌های تخصصی توانبخشی به والدین برنامه درمانی به صورت هفتگی اجرا می گردد. شایان ذکر است که جهت نظارت دقیق بر روند کیفی و همچنین پیگیری توالی مناسب برنامه درمانی هر ۳ ماه یکبار جلسات تیمی مجدداً تشکیل شده و ضمن ارزیابی مجدد نتایج برنامه‌های پیشین و جایگزینی برنامه‌های جدید مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

آدرس و شماره تلفن

آدرس: تهران، خیابان آزادی، تقاطع بهبودی، روبروی مترو شادمان، جنب اداره پست، ساختمان فجر، پلاک 340، طبقه 4

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌‌ی کاردرمانی ذهنی در بهترین و مجهزترین کلینیک کاردرمانی غرب تهران و یا برای رزرو نوبت در این مرکز با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۰۹۹۶۹۳۰۲۱۶۶۰۶۲۲۳۸ تماس حاصل فرمایید.

کاردرمانی ذهنی چیست؟

کاردرمانی ذهنی یک شاخه مراقبت‌های سلامتی است که به افراد دارای چالش‌های سلامتی کمک می‌کند تا زندگی منظم خود را از طریق استفاده درمانی از فعالیت‌های روزمره داشته باشند. این روش درمانی برای کمک به توانبخشی افراد و امکان زندگی با معلولیت، آسیب یا بیماری به کار می‌رود.

متخصصین کاردرمانی ذهنی در این زمینه برای حمایت و توانمندسازی بیماران در فعالیت‌های روزمره زندگی با بیماران کار می‌کنند. کاردرمانی ذهنی راهی فراهم می‌کند تا افراد دارای آسیب، نقص رشد، اختلالات یادگیری، اختلالات شناختی و بیماری‌های روانی از خدمات حمایتی و توانبخشی برخوردار شوند که بهزیستی آنها را ارتقا می‌بخشد و به آنها کمک می‌کند تا به برنامه‌های معمول خود برگردند.

متخصصین کاردرمانی ذهنی به طور معمول برای ارتقا پیشرفت و برنامه‌های درمانی بیماران با طیف وسیعی از تکنیک‌های درمانی کار می‌کنند. علاوه بر این، کاردرمانی ذهنی می‌تواند در بسیاری از موارد مختلف مانند تنظیمات مراقبت‌های سلامتی جسمی، خدمات پشتیبانی از بیماری‌های روانی و حتی در محیط‌های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

کاردرمانی ذهنی برای چه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

کاردرمانی ذهنی برای انواع عملکردهای درمانی استفاده می‌شود. نکته مهم این است که این رشته از مراقبت‌های سلامتی بر توانبخشی افرادی تمرکز دارد که ممکن است موانع جسمی، شناختی یا ذهنی داشته باشند و مانع از انجام مناسب کارهای روزمره آنها شود.

به عنوان مثال، یک بیمار مبتلا به نقص شناختی ناشی از سکته مغزی یا آسیب جسمی دیگر ممکن است با یک متخصص کاردرمانی کار کند تا عملکرد آنها را بهبود بخشد. در کاردرمانی ذهنی، بیماران ممکن است در کارهای روزمره مانند بهداشت و مراقبت از خود کار کنند، کارهای خانه را انجام دهند و حتی در محیط‌های اجتماعی تعامل اجتماعی داشته باشند. هدف کاردرمانی ذهنی کمک به بیماران در بهبود توانایی خود برای انجام و شرکت در این نوع فعالیت‌ها است.

متخصصین کاردرمانی ذهنی از کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی با افراد در هر سنی و زمینه‌ای کار می‌کنند. علاوه بر این، هر مرحله از زندگی به روشهای درمانی منحصر به فردی نیاز دارد که باعث رشد و پیشرفت فرد می‌شود. اگرچه به طور معمول، کاردرمانی ذهنی که برای حمایت و بهبود سلامت روان استفاده می‌شود، روی مناطقی مانند اختلالات فیزیولوژیکی و رشدی، بیماری‌های روانی و اختلالات یادگیری عاطفی اجتماعی تمرکز خواهد کرد.

متخصصین کاردرمانی ذهنی که با بیماران جوان کار می‌کنند معمولاً با اختلالات پردازش حسی مانند اختلال طیف اوتیسم، اختلالات رفتاری مانند اختلال کمبود توجه و بیماری‌های سلامت روان مانند افسردگی، اختلال دو قطبی و حتی اختلال استرس پس از سانحه روبرو می‌شوند. سن بیماران مهم نیست، از این روش درمانی می‌توان هم برای پیشرفت جسمی و هم برای پیشرفت شناختی استفاده کرد.

  لجبازی کودکان در غذا خوردن و راه‌کارهای مناسب

چگونه کاردرمانی ذهنی برای بیماری روانی سودمند است؟

کاردرمانی ذهنی هنگامی که برای مداخله و درمان بیماری‌های روانی و اختلالات شناختی استفاده می‌شود، فواید زیادی دارد. کاردرمانی ذهنی نتایج مثبتی را برای افراد مبتلا به بیماری‌های روانی در زمینه‌های مختلف، مانند تحصیلات، محل کار، سلامتی و توسعه مهارت‌ها داشته است. در واقع، استفاده از کاردرمانی ذهنی همراه با برنامه‌های درمانی اولیه برای بیماران مبتلا به بیماری‌های روانی (مانند دارو یا رفتار درمانی) می‌تواند فواید زیادی داشته باشد، از جمله:

  • کمک به بیماران با بکارگیری فعالیتهای معمول و تقویت احساس استقلال از قبیل رعایت بهداشت شخصی، مدیریت داروها، برقراری روابط اجتماعی و شغلی مناسب و موارد دیگر، به زندگی نسبتاً عادی کمک می‌کنند.
  • تشویق و حمایت از بیماران در ایجاد عادات سالم که باعث سلامتی و تندرستی می‌شوند و ریشه در رفتارهای مثبت و الگوهای تفکر دارند.
  • کمک به بیماران در گسترش تکنیک‌های مقابله برای کنترل جسمی و روحی و علائم بیماری‌های روانی خود.

علاوه بر این مزایای فوری، کاردرمانی ذهنی همچنین به طور منظم به بخشی از برنامه‌های درمان بیماری‌های روانی تبدیل شده است. به خصوص در مورد معلولیت شدید، کاردرمانی ذهنی همچنان بخش مهمی از روند بهبودی برای بسیاری از افراد است.

کاردرمانی و بیش فعالی

کار درمانی و بیش فعالی

کاردرمانی ذهنی برای اختلال بیش فعالی می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید باشد. به طور معمول، هنگامی که متخصص کاردرمانی ذهنی با یک بیمار مبتلا به بیش فعالی یا اختلال کم توجهی کار می‌کند، آنها جلسه اول را با ارزیابی شروع می‌کنند. این فرآیند معمولاً شامل چندین رویکرد مختلف است تا به آنها کمک کند بیشتر در مورد فرد بدانند تا یک برنامه درمانی مناسب تدوین کنند.

  • دستیار متخصص کاردرمانی ذهنی معمولاً نواحی مختلف زندگی شخصی فرد را بررسی می‌کند تا ببیند علائم اختلال بیش فعالی چه تاثیری روی آنها دارد، که می‌تواند شامل مواردی مانند مدرسه، تعاملات اجتماعی، رفتار در خانه و نقاط قوت و ضعف فرد باشد.
  • همچنین ممکن است ویژگی‌های جسمی مانند هماهنگی، مهارت‌های حرکتی، سطح انرژی و توانایی در انجام کارهای روزمره را بررسی کنند.
  • حوزه‌های شناختی نیز نقش دارند و یک درمانگر همچنین ممکن است مهارت‌های شناختی بیمار را ارزیابی کند، از جمله توانایی تمرکز، مدیریت زمان، سازماندهی و برقراری ارتباط موثر.

هنگامی که بیماران مبتلا به اختلال بیش فعالی با متخصص کاردرمانی ذهنی کار می‌کنند، جلسات درمانی اغلب شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها است که توانایی‌های شناختی و تکنیک‌های مقابله را ارتقا می‌بخشد. بسته به سن فرد، یک متخصص کاردرمانی ممکن است از چندین روش مختلف استفاده کند، مانند:

  • رویکردهایی که به بیماران در بهبود تمرکز و توجه خود در هنگام انجام وظایف کمک می‌کنند.
  • فعالیت‌هایی که مهارت‌های اجتماعی مانند مهارت مکالمه، مهارت گوش دادن و فنون و آگاهی ارتباط غیر کلامی را تمرین می‌کنند.
  • تکنیک‌هایی که بیماران را ترغیب می‌کند تا تکالیف، وسایل شخصی و سایر زمینه‌های زندگی خود را سازماندهی کنند.
  • درسهایی که به آنها کمک می‌کند روشهای جدیدی برای انجام فعالیتهای روزمره بیاموزند که ممکن است بیماران مبتلا به بیش فعالی را با چالش مواجه کند.

در بعضی موارد، متخصصین کاردرمانی ذهنی ممکن است با بیماران مبتلا به اختلال بیش فعالی  که دارای اختلال پردازش حسی (SPD) هستند نیز کار کند. بیماران دارای اختلال پردازش حسی معمولاً نسبت به همسالان خود که دارای اختلال بیش فعالی نیستند سخت‌تر می‌توانند مناظر، صداها، بافت ها، بوها و سایر موارد محیطی را فیلتر کنند. در مواردی از این قبیل، کاردرمانی ذهنی ممکن است آنچه را که به عنوان یک درمان تلفیقی- حسی شناخته می‌شود برای کمک به بیماران مبتلا به اختلال بیش فعالی و مشکلات پردازش حسی به کار گیرد.

هدف از این تکنیک‌ها در درمان حسی کمک به بیماران برای سازماندهی مجدد مراکز پردازش حسی در مغز است. این شکل از کاردرمانی می‌تواند شامل روشهایی مانند موارد زیر باشد:

  • فشار و ماساژ عمیق
  • حرکات تکراری، مانند یک تمرین خاص
  • لمس درمانی با بافت و تمرینات دستی
  • استفاده از موسیقی و صدای آرامش‌بخش برای کمک به حساسیت صدا

کاردرمانی برای افسردگی 

کار درمان برای افسردگی 

کاردرمانی ذهنی همچنین برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند بسیار مفید است. از نظر درمانی، افسردگی می‌تواند ناتوان کننده باشد، زیرا بسیاری از مبتلایان به طور کلی انگیزه یا تمایل به شرکت در فعالیت‌های روزمره را از دست می‌دهند.

علاوه بر این، افسردگی شدید می‌تواند بسیاری از علائم جسمی را ایجاد کند، از جمله:

  • انرژی کم و خستگی مفرط
  • تغییرات قابل توجه در اشتها
  • سر درد یا میگرن
  • تغییر در الگوی خواب، بیش از حد یا به سختی خوابیدن

علائم افسردگی بسیاری وجود دارد که می‌تواند از نظر جسمی آشکار شود و کاردرمانی رویکردی است که می‌تواند به افرادی که از این علائم رنج می‌برند کمک کند.

  حافظه فعال: راهکارهایی موثر برای تقویت حافظه کاری و فعال

یک استراتژی که متخصص کاردرمانی ذهنی در پیش گرفته این است که نقش‌های زندگی و روابط معنادار فرد را ارزیابی کند تا بتواند به آنها کمک کند تا خود را با این مسئولیت‌ها سازگار کنند. به این ترتیب بیمار این فرصت را خواهد داشت که در فعالیتهای عادی خود شرکت کند و هنگام انجام این کار احساس موفقیت کند.

کاردرمانی ذهنی هنگامی که برای افسردگی استفاده می‌شود، اغلب جنبه‌هایی از زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد که بیشتر تحت تأثیر علائم افسردگی قرار دارند. به عنوان مثال، بیماری که به دلیل خستگی یا ناتوانی در رانندگی در رسیدن به موقع به مدرسه یا محل کار مشکل دارد، ممکن است از تکنیک‌های کاردرمانی برای کمک به آنها در غلبه بر این علائم استفاده کند.

کاردرمانی ذهنی همچنین ممکن است به بیماران کمک کند تا طرحی را برای بازسازی عزت نفس و هویت شخصی خود با بررسی زمینه‌هایی از زندگی خود که بر عزت نفس آنها تأثیر گذاشته است، انتخاب کنند. از این نظر، برنامه درمانی ممکن است شامل یافتن راه‌هایی برای تغییر ساختار فعالیت‌های روزمره به منظور تشویق عادات و گزینه‌های بهتر باشد.

کاردرمانی ذهنی و اختلال دو قطبی 

اختلال دو قطبی نوعی اختلال خلقی است که به طور کلی با دوره‌ها و سطوح فصل‌های افسردگی و شیدایی مشخص می‌شود. این سطح از شیدایی (یک حالت سرخوشی) و افسردگی می تواند به طور چشمگیری از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با این حال، اختلال دوقطبی برای هر فردی که سعی در کنار آمدن با آن دارد هنوز هم چالش برانگیز است. کاردرمانی ذهنی اغلب برای نزدیک شدن به هر دو چرخه اختلال برای حمایت و کمک به بیماران در بهبود کیفیت زندگی، سازماندهی مجدد مسئولیت‌ها و اولویت‌ها، کنار آمدن با علائم و موارد دیگر استفاده می‌شود.

به طور معمول، کاردرمانی ذهنی برای اختلال دوقطبی بر چگونگی تأثیر دوره‌های افسردگی و شیدایی بر زندگی و سلامت فرد متمرکز است. به عنوان مثال، یک متخصص کاردرمانی می‌تواند از طریق کمک به بیمار در بهبود توانایی انجام کارهای روزمره، از او حمایت کند. یکی از روشهای انجام این کار استفاده از نقاط قوت بیمار برای تعیین اهداف به منظور بهبودی است.

کاردرمانی ذهنی همچنین می‌تواند به افراد مبتلا به اختلال دو قطبی با کار بر روی عملکرد شناختی آنها، مانند الگوهای ارتباطی و تفکر، و عملکرد اجرایی، مانند سازماندهی و کنترل خود کمک کند. در اینجا چندین روش و رویکرد دیگر وجود دارد که کاردرمانی ذهنی هنگام کار با کسی که دارای اختلال دوقطبی است ممکن است استفاده کند.

  • طبقه‌بندی: در این روش، متخصص کاردرمانی ذهنی تغییرات تدریجی در سطح تقاضا یا دشواری فعالیت ایجاد خواهد کرد، که به بیماران اجازه می‌دهد مهارت‌های جدیدی را که برای رسیدن به اهداف درمانی خاص خود نیاز دارند بهبود ببخشند.
  • ایفای نقش: متخصصین کاردرمانی ذهنی، ممکن است از تکنیک‌های ایفای نقش برای کمک به بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی در بهبود جنبه‌های مختلف رویکرد آنها به موقعیت‌های اجتماعی استفاده کنند. به عنوان مثال، این روش می‌تواند در مدیریت اضطراب مورد استفاده قرار گیرد، جایی که بیماران مبتلا به این اختلال می‌توانند درک بهتری از عوامل خاص یا مشکلات داشته باشند.
  • درمان شناختی رفتاری (CBT): در حالی که درمان شناختی رفتاری همیشه با کاردرمانی ذهنی مرتبط نیست، اما یک روش بسیار موثر برای افراد مبتلا به اختلال دو قطبی است. با استفاده از درمان شناختی رفتاری، یک متخصص کاردرمانی ممکن است از روش‌های مختلفی مانند تکنیک‌های نظارت بر خود استفاده کند که به افراد کمک می‌کند علائم اختلال خود را بشناسند و با آنها کنار بیایند.

این‌ها تنها چند مورد از تکنیک‌هایی است که یک متخصص کاردرمانی ممکن است هنگام کار با افراد مبتلا به اختلال دو قطبی استفاده کند.

کاردرمانی ذهنی برای اختلالات طیف اوتیسم 

علاوه بر بیماری‌های روانی، کاردرمانی ذهنی همچنین یک روش بسیار مفید برای درمان و پشتیبانی از افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم است. به طور معمول، اوتیسم در دوران کودکی تشخیص داده می‌شود و بسیاری از کودکانی که به اوتیسم مبتلا هستند، نوعی برنامه رفتاری و کاردرمانی برای کمک به آنها و خانواده‌هایشان وجود دارند و یاد می‌گیرند چگونه علائم همراه با این اختلال را مدیریت کنند.

فردی که به اختلال طیف اوتیسم مبتلا است، اغلب با برقراری ارتباط و تعامل با دیگران، علاقه به کارها، انجام فعالیت‌ها و رشد مهارت‌ها چالش‌هایی خواهد داشت. بنابراین، کاردرمانی می تواند یک روش درمانی بسیار مفید برای کمک به کودکان و سایر افرادی که اوتیسم دارند باشد، تا مهارت‌هایشان را در مدرسه و خانه تقویت کنند.

هنگامی که کاردرمانی ذهنی به عنوان بخشی از درمان مداوم برای افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم استفاده می‌شود، یک درمانگر ممکن است تکنیک‌ها و رویکردهای مختلف را به عنوان بخشی از برنامه کلی درمان ترکیب کند. سپس درمانگر از این راهکارها و رویکردها برای کمک به فرد مبتلا به اوتیسم در بهبود کیفیت زندگی فرد در مدرسه، محل کار و خانه استفاده می‌کند. در اینجا برخی از مهارتها و فعالیتهای اساسی وجود دارد که متخصصین کاردرمانی ذهنی قصد دارند آنها را در بیماران خود تقویت کنند:

  • فعالیت‌های روزمره، مانند لباس پوشیدن، آرایش و سایر کارهای معمول
  • مهارت‌های حرکتی ظریف برای نوشتن، بریدن با قیچی و گرفتن اشیا
  • مهارت حرکتی برای حرکاتی مانند راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری
  • مهارت‌های بصری مانند ردیابی اشیا و پیروی از یک نشانگر هنگام خواندن
  توانبخشی بیش فعالی در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی آزادی

فعالیتهایی که به بیماران در بهبود ارتباطات، حل مشکلات و مهارتهای اجتماعی کمک می‌کند.

کاردرمانی ذهنی همچنان به عنوان یک روش درمانی مفید و موثر برای بیماری‌های روانی و اختلالات شناختی است. افراد می‌توانند هنگام شرکت در کاردرمانی نتایج مثبتی را تجربه کنند، از جمله ایجاد روابط سالم، بهبود تمرکز، افزایش توانایی بیان احساسات. با استفاده از کاردرمانی ذهنی به عنوان بخشی از یک درمان مداوم، بسیاری از افراد می‌توانند روش‌های سالم‌تری برای کنار آمدن با بیماری روانی خود پیدا کنند در حالی که کیفیت زندگی خود را بهبود می‌بخشند.

در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید از متخصصین کاردرمانی ذهنی در بهترین و مجهزترین کلینیک کاردرمانی غرب تهران مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

وظایف کاردرمانگر

وظایف کاردرمانگرکاردرمانگران از روش‌های مستدل و مستندی در زمینه‌ی سلامت روان بهره می‌گیرند. این روش‌ها عبارتند از:

  • آموزش مهارت‌های غلبه و خودتنظیمی که در موارد بسیاری کاربرد دارند.
  • آموزش تجربیات حسی به افراد برای عملکرد حسی و خودتنظیمی
  • استفاده از روش‌های CBT برای حمایت از شرکت شما در فعالیت دلخواهتان
  • مشخص کردن و گنجاندن عادات سالم و مثبت و منظم بودن در روتین روزانه
  • کمک به یادگیری و کاربرد مهارت‌های کلیدی و مهم. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های مربوط به روابط اجتماعی (مانند دوست‌یابی و حفظ دوستی)، غلبه بر خشم، حل مسئله، یادگیری آداب اجتماعی و پیروی از قوانین می‌باشند.
  • بررسی موانع موفقیت در مدرسه، کار و خانه و جامعه
  • تنظیم و اصلاح محیط شما به منظور بهبود تمرکز، شرکت در فعالیت و کاهش اضافه‌بار حسی (بیش حسی) در مدرسه و یا محل کار
  • آموزش روش‌های رفتاری و روانشناختی به والدین برای بهبود عملکرد روزانه‌ی فرزندشان
  • کاهش محدودیت‌ها و انزوا به خاطر بستری شدن. این کار با بررسی دقیق و جامع این امر که چه چیزی باعث بهبود شرکت شما یا مانع آن در موارد زیر می‌شود است:
    • وظایف روزانه
    • خودآگاهی و توسعه‌ی مهارت‌ها
    • مشخص کردن اهداف قابل دستیابی
  • بهبود و تنظیم محیط اطراف شما برای اینکه مناسب شود.
  • افزایش استفاده از رویکردهای خودتنظیمی و حسی
  • آموزش یک تیم میان‌ رشته‌ای (interdisciplinary) در زمینه‌ی مهارت‌های پیشگیری

هزینه‌ی کاردرمانی چقدر است؟

کاردرمانگر برنامه‌ی توانبخشی منظمی را با تعداد جلسات مشخص تهیه می‌کند. پس این مورد به علت مراجعه به کاردرمانگر، روش درمان، تعداد جلسات و میزان کار بستگی دارد.

بهترین مراکز کاردرمانی ذهنی غرب تهران

از دیگر مراکز کاردرمانی غرب تهران میتوان به کلینیک‌های زیر اشاره کرد:

  • خیابان آزادی-کلینیک کاردرمانی رسش
  • کلینیک کاردرمانی 786 هانیل-فلکه دوم صادقیه
  • اکباتان-کلینیک کاردرمانی نیل
  • کاردرمانی فرانک نوبریان-ستارخان
  • کاردرمانی مریم یعقوبی-ستارخان
  • کاردرمانی و گفتاردرمانی غرب شهرک گلستان-شهرک گلستان
  • توانبخشی راشا-فردوس
  • مرکز رویا-اکباتان
  • کاردرمانی و گفتار درمانی حس خوب-مرزداران
  • کلینیک کاردرمانی رستا-صادقیه

سؤالات متداول

آیا کاردرمانگر ذهنی می‌تواند به مشکل اضطراب کمک کند؟

کاردرمانی نقش مهمی در مراجعینی که دچار اضطراب هستند ایفا می‌کند تا مشکلشان را کنترل کنند. کاردرمانگر با شما همکاری می‌کند تا تشخیص دهد که اضطراب چگونه روی شما اثر گذاشته، مهارت‌های ارزشمندی برای غلبه بر اضطراب به شما آموزش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا به سمت اهداف آینده‌تان حرکت کنید.

چه زمانی باید از کاردرمانی ذهنی کمک گرفت؟

مداخله‌ی به موقع، عاملی تعیین کننده در مدیریت موفق است. در مراحل مختلفی از کنترل توانبخشی می‌توان از کاردرمانی ذهنی با بهبود مراحل طبق زمان ارجاع، بهره برد.

آیا کاردرمانی ذهنی به فرد کمک خواهد کرد تا به کار بازگردد؟

انگیزه افراد برای شرکت در خدمات و کارها به منظور کمک به آن‌ها برای بازگشت به کار، همواره عاملی مؤثر در بازگشت به کار است. کاردرمانی ذهنی فرد را تشویق می‌کند تا در برنامه‌ای شرکت کند که در آن مهارت‌ها بهبود می‌یابند و این امر منجر می‌شود که فرد اعتماد به نفس بیشتری برای برقراری ارتباط مؤثر با دیگران در موقعیت‌های مختلف کسب کند. این افزایش اعتماد به نفس و توانایی ارتباط گرفتن با دیگران، به بازگشت به کار کمک خواهد کرد.

چگونه تشخیص دهم که کاردرمانی ذهنی مؤثر است؟

کاردرمانی ذهنی مداخله‌ای مستند و مستدل است که سالیان سال در جامعه و بیمارستان برای افراد دارای مشکلات روانی مورد استفاده قرار گرفته است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس